محتوا چیست؟
به زبان ساده، محتوا به هر نوشته، تصویر، کاراکتر، مظهر یا فیلمی گفته میشود که بتواند معنا و مفهوم خاصی را به مخاطب منتقل کند. درونمایه متنی در حال آماده در سایتهای اینترنتی مهمترین جایگاه را دارد و مقالات معتبر برای کسب جایگاه مناسب در جستجوهای گوگل با هم چشم وهمچشمیمیکنند. به همین دلیل محتوای متنی اهمیت زیاد فوقانی دارد و امروزه مفاهیمیچون راهبرد کلمات کلیدی برای مدیریت بهتر این نوع از محتوا به هستی آمدهاند.
چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنیم؟
برای تعیین استراتژی واژهها کلیدی باید بتوانید کلمات یا عباراتی را بیابید که کاربران گوگل به وسیلهی آن به مطالب سایت شما خواهند رسید. در پیوستگی چند راهکار را برای پیدا کردن این واژهها پیشنهاد میکنیم.
از خودتان آغاز کنید
در نخستین گام، باید واژهها کلیدی منظور خود را مشخص کنید. شما چه کاری اتمام میدهید؟ چه خدمتی ارائه میکنید؟ چه محصولی میفروشید؟ منظور شما از نوشتن محتوا و جذب کاربران چیست؟ کلمات کلیدی اختصاصی کسب و کار شما کدام کلمات هستند؟ چه پیامیرا میخواهید به مخاطبان خود منتقل کنید؟ چرا باید کاربر یا مخاطبی بخواهد از سایت شما و درونمایه آن دید کند؟ با برآوردن به این سوالات میتوانید از منابع خود بهتر کاربرد کنید و استراتژی بهتری برای کلمات کلیدی خود به کار ببرید.
جذب مخاطب بر پای بست، intent
پس از اینکه واژهها کلیدی منظور سایت خود را مشخص کردید، وقت آن واصله که به رسیدگی این واژهها در موتورهای جستجو بپردازید. Intent که در پارسی به معنای قصد و قصد است، تعیین میکند که چرا و به چه منظوری کاربران یک کلمه را اغلب جستجو میکنند. اینجاست که این سوال مطرح میشود که آیا مخاطبان خویش را میشناسید؟ آیا آنها تنها به دنبال کسب اطلاعات هستند یا برآنند محصولی را خریداری کنند؟ آیا راهی وجود دارد که شما بتوانید کاربران را با منظور خاصی به سایت خود بکشانید؟
به کلمات کلیدی پروا کنید
واژهها در مرکز همه چیز پیمان دارند. با به کارگیری پژوهش کلمات کلیدی، باید به بصیرت و چشم اندازی مفصل از واژهها جستجوشده دست یابید و متوجه شوید که کاربران چه کلماتی را جستجو کردهاند و به پیگیری چه مقصدهایی میگردند. حال باید به فرآوری محتوا کاربرپسند بپردازید. محتوایی که یکراست کاربران را به اهداف و مقصد نهاییشان میرساند.
میزان رقابت کلمات کلیدی را بررسی کنید
هنگام نگارش استراتژی واژه کلیدی باید نگاه دقیق و موشکافانهای به رقبای خویش داشته باشید.
رقبای شما چه شغل میکنند؟ برای کلمه کلیدی که میخواهید در آن رقابت کنید تا چه اندازه نیرومند هستید؟ رقبا چه محتوایی تولید کردهاند؟ جایگاه آنها در کلمه مورد عقیده چطور است؟ آیا میتوانید در طویل مدت در آن کلمه کلیدی به جایگاهی مناسب دست یابید؟ کدام سایتها در جایگاههای اول کلمه کلیدی هستند و محتوا آنها لغایت چه اندازه قدرتمند است؟
تحقیق دربارهی میزان جستجوها
با استفاده از ابزارهای قدرتمند موجود در دنیای اینترنت میتوانید پژوهش کنید که کلمات کلیدی منظور شما لغایت چه اندازه جستجو میشوند. میتوانید میزان جستجو هر کلمه در ماه و روند جستجوها را به کمک ابزارهای نیرومند گوگل یعنی google keywords planner و google trends آنالیز کنید. دست موزه اول به شکل کامل برای ایرانیان قابل دسترسی نیست. مگر اینکه اکانت اختصاصی گوگل ادروز را تعبیه کنید. هرچند از بخش رایگان آن میتوانیم اطلاعات دقیقی را در باره عبارات و واژهها کلیدی جستجو شده به دست آوریم. اگر بتوانید با اکانت گوگل ادوردز وارد بخش کیورد پلنر شوید، میتوانید نه فقط عبارات و واژهها کلیدی همچم را بیابید، بلکه شمار جستجو هر کدام در ماه، میزان سختی چشم وهمچشمیدر آن کلمه و اطلاعات جامع دیگری را نیزمشاهده کنید. گوگل ترندز نیز به شما کمک میکند میزان جستجو هر کلمه را در بازههای زمانی و موقعیت جغرافیایی مختلف بررسی کنید.
استراتژی واژهها کلیدی